2016. november 8., kedd

BAKANCSLISTA #1 Utazás Horvátországba // Porec, Rovinj, Lim-fjord


Még szeptember végén - október elején sikerült eljutnom Horvátországba, édesapámmal, édesapám barátnőjével, nővéremmel, és a párommal, amely számomra nagyon nagy dolog, ugyanis még nem jártam ebben az országban, sőt, tengerparton sem jártam korábban. Ezáltal kijelenthető, hogy horvátországi utam során jó pár bakancslista elemet kipipálhattam. Hogy miért most írok erről az útról? Azért, mert végre sikerült összekaparnom a megfelelő képeket az írásomhoz.



Szeptember 27-én, 23:00-kor indultunk el busszal, az egész éjszakát végig utazva közeledtünk Porec felé, én pedig egyre izgatottabbá váltam. Az út során többször is megálltunk a pihenőhelyeken, hogy kinyújtóztathassuk elgémberedett tagjainkat, illetve, hogy egy kis kávéval orvosoljuk álmosságunkat, mivel a buszon nem a legkellemesebb, és nem valami pihentető az alvás. A 10 órás utazás után végül megérkeztünk arra a helyre, ahol szállást foglaltunk, ami nem más, mint a Valamar Diamant Hotel & Residence.

Teljesen el voltam varázsolva a látványtól, a gyönyörű házaktól, attól, hogy minden második kertben pálmafák magaslottak, a színek kavalkádjában pompázó növényektől, de legjobban az villanyozott fel, hogy mindezt a saját szememmel láthatom,hogy valóban átélhetem.
Miután elfoglaltuk a saját szállásunkat, tudomást sem véve arról, hogy pár órácskát tudtunk csak aludni a buszon, lelkesen derítettük fel a hotel területéhez tartozó tengerpartot, majd pedig a várost.



Egy hatalmas fa, amely madarak dalától hangos



Édesapám szerint, ha az ember Horvátországban jár, vétek nem megkóstolni a sült tintahalat, így szavainak és lelkesedésének hatására a városi kiruccanásunk során mindannyian ebédre az említett ételt fogyasztottuk el. Bár első ránézésre eléggé kevésnek tűnhet az az adag, amelyet az étteremben felszolgáltak, mégis nagy meglepetés érhet, mivel annyira intenzív íz világa van ennek az ételnek, hogy jól lakik tőle az ember, egyszerűen eltelíti.

Sült tintahal


Másnap, szeptember 29-én azzal a busszal, amellyel érkeztünk, ellátogattunk Rovinj városába, ám útközben megálltunk a Lim-fjordnál, amit Lim öbölként is neveznek, s ahol az út szélén különböző bódék álltak, s az eladók különböző portékájukat kínálták az utazóknak. Az egyik ilyen standnál különböző alkoholos italokat lehetett vásárolni, mint például a szeder bor, a citrom pálinka, és a grappa, amelyet az eladó bor-pálinka likőrként mutatott be, ráadásul még kóstolóval is kínálta az érdeklődőket. Természetesen mi is felfegyverkeztünk szeder borból, és grappából, amelyek a vacsora utáni, esti beszélgetések kísérője lett. Egy másik standnál, levendulamániámnak eleget téve vásároltam egy csinos kis zsákocskát, amely levendulától illatozott, ugyanis az említett növénnyel van megtöltve.
Miután mindenki bevásárolt, folytattuk utunkat Rovinjba, miközben lélegzetelállító tájakat csodálhattunk meg.






Ahogy megérkezünk a történelmi városba hajó kikötő, különböző éttermek, és butikok látványa fogadott. Amint egyre beljebb haladtunk a város utcáin, egyre jobban érezhető volt a település romantikus hangulata, amelyet a macskaköves utcák, a különböző, színes, falra felfutó növények, és a két ház között kifeszített ruhaszárító kötélről lógó frissen mosott ruhák látványa biztosított, s az utóbbitól kicsit Olaszországot juttatta eszembe, bár még sosem jártam az említett országban. Szerencsére Rovinj tengerpartján sikerült néhány kagylót gyűjtenem, illetve különböző színű, formájú sellők könnyinek nevezett tengeri üveget. A sellők könnyei olyan üvegdarabok, amelyeket a tengerfenéket borító sziklák és homok csiszolt simára és matt fényűre, ezáltal kinézetük a kavicsokra hasonlít a legjobban.

Rovinji kikötő


Rovnij utcái




Rákocska

A nyaralásunkból hátramaradt napokat a városban, a tengerparton, és a wellnessben töltöttük, és kiéveztünk minden ott töltött percet.




A hotellel teljes mértékben meg voltunk elégedve, nagyszerű volt a kiszolgálás, a személyzetből akikkel kapcsolatba léptünk, mindannyian kedvesek, és segítőkészek voltak, és a reggelire, illetve vacsorára készült ételek finomak voltak.

És végül idézem a Bakancslistámból azokat az elemeket, amelyeket ennek az útnak köszönhetően húzhattam le a listáról.

" 19. Tintahalat enni
   22. Pálmafát élőben látni
   23. Tengerparton sétálni
   24. Kagylót gyűjteni a tengerparton
   25. Külföldi helyen koktélozni
   45. Eljutni Horvátországba"


Aki csak teheti látogasson el Poercbe, illetve Rovinjba, mert hihetetlenül gyönyörű, és hangulatos város mindkettő, hálás vagyok, hogy átélhettem ezt az utazást.

Ti jártatok már Horvátországban, esetleg 
azokban a városokban, amelyeket én is bejártam?





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése